lördag 7 juli 2018

"Följ mig ..."

Inför sjätte söndagen efter trefaldighet

"Om någon vill gå i mina spår". Matt 16:24
Efterföljelse - ett ord som vi inte använder så ofta i vårt vardagsspråk.
Som efterföljare har vi vår djupaste tillhörighet i Jesus.
Det finns en djup glädje och mening i att få följa honom.


Psalm 278
Frälsare, tag min hand, fostra mig så,
att jag i dina spår alltid må gå.
Herre, för varje dag mig till ditt hjärta drag,
att i din sanning jag fast måtte stå.

Klippan som brast för mig vatten mig ger,
manna för varje dag än faller ner.
Jesus mig håller kär, omsorg om mig han bär.
Ja, uti allting här kärlek han ger.

Jesus, i dina spår följa jag vill.
Låt mig i lust och nöd höra dig till.
Vad kan jag önska mer? Du som behovet ser,
allt vad mig fattas ger, mera därtill.
Charles S Robinson


Dagens bön
O kraftens Gud,
som ger oss goda gåvor,
låt din kärlek fylla våra hjärtan,
så att vi älskar dig och det du har skapat.
Genom din Son
Jesus Kristus, vår Herre.
Amen