torsdag 7 juni 2018

Lyssna till kallelsen !

Inför andra söndagen efter Trefaldighet


"Vi har funnit Messias". Joh 1:35-46
För Andreas gick det fort att förstå vem Jesus var. Den ena dagen pekar
Johannes på Jesus och säger: Där är Guds Lamm. Då lämnade Andreas sin
mästare Johannes och följde med Jesus. Nästa dag var han tillbaka med det
stora budskapet: "Vi har funnit Messias". Andreas bejakade kallelsen till
Guds rike, efter detta möte med Jesus.


Bön
Herre Jesus Kristus -
Ditt JA till mig är utan begränsning.
Du accepterar mig helt
och älskar mig.
Låt mitt JA till dig
vara en beredvillighet
att låta mig formas och utvecklas av dig.
Jag ber om hjälp att leva efter din vilja.
Ur Böner från S:t Davidsgården


Psalm 221
Skynda till Jesus, Frälsaren kär.
Se i sitt ord han vägen oss lär,
och mitt ibland oss står han ju här,
ropande vänligt: Kom!


Kom till mig alla! Ljuder hans röst.
Han vill oss skänka glädje och tröst.
Må han sitt tempel få i vårt bröst.
Lyssna, o själ, och kom!


Skynda till Jesus, tveka ej mer.
Ännu i kärlek han till dig ser.
Hör hur han bjuder, kallar och ber:
Dröj inte längre, Kom!
Text: George Frederick Roos