lördag 27 oktober 2018

Öppnade ögon ...

Tjugoandra söndagen efter trefaldighet


Text: "Nåd och frid åt er i allt rikare mått
genom kunskap om Gud och Jesus, vår herre".  2 Petr 1:2


När vi läser evangeliernas berättelse om Jesu väg till korset där Jesus offrar sitt liv
för världens skull, inser vi att vi behöver öppnade ögon för att personligt ta till oss,
att Gud ville våra liv och nu kallar oss till att vandra Guds väg. Jesus Kristus är vägen
till frälsning.


Bön
Gud, vi tackar dig för att du i din stora kärlek genom Jesus Kristus
tog på dig våra smärtor och bar våra bördor så att vi kan bli helade
och hitta tillbaka till dig och din vilja med våra liv. Du som vill att
att alla människor ska bli frälsta. Öppna våra ögon så att vi ser
frälsningens väg. Amen


Psalm 45
Jesus för världen givit sitt liv:
öppnade ögon, Herre, mig giv.
Mig att förlossa offrar han sig,
då han på korset dör ock för mig.


O vilken kärlek, underbar, sann!
Aldrig har någon älskat som han.
Frälst genom honom, lycklig och fri,
vill jag hans egen evigt nu bli.


Tag mig då, Herre, upp till ditt barn,
lös mig från alla frestarens garn.
Lär mig att leva, leva för dig,
glad i din kärlek, offrande mig.
Text: Lina Sandell