måndag 15 augusti 2016

Jag behövde en nästa ...

Psalm 97

Jag behövde en nästa, var du där, var du där?
Jag behövde en nästa, var du där?
Varken tro eller ras eller namn sätter gränser,
var du där?

Jag var hungrig och törstig, var du där, var du där?
Jag var hungrig och törstig var du där?
Varken tro eller ras ...

Jag var frusen och naken, var du där, var du där?
Jag var frusen och naken, var du där?
Varken tro eller ras ...

Jag behövde din hjälp, men var du där, var du där?
Jag behövde din hjälp, men var du där?
Varken tro eller ras ...

Du kan resa långt bort, och jag är där, jag är där.
Du kan resa långt bort, och jag är där.
Varken tro eller ras eller namn sätter gränser.
Jag är där.
                                 ...

Text: Sidney Carter 1965, engelsk sångförfattare
Översättning: Anders Frostenson 1968, 1984
Musik: Sidney Carter 1965