tisdag 22 september 2015

Rik inför Gud ...


Bildresultat för Gudstjänst i kyrka med många besökare

Kommande söndags tema är:"Rik inför Gud".

Psalm 257:2-3

Han gav mig av sin rikedom mitt hem, mitt kall i tiden,
min arbetshåg, min egendom, mitt mod i levnadsstriden.
Från år till år, från dag till dag hans omsorg, jag fått röna.
Jag älska lärt hans rikes lag, hans tempelgårdar sköna,
hans sannings ord, hans verk i himmel och på jord.

Att tacka dig, o Gud, mig lär. Giv mig det barnasinne
som livets alla dagar bär din trofasthet i minne.
Du älskar rikt och handlar stort: ack, låt mig icke glömma
det goda du min själ har gjort, men det i hjärtat gömma
och prisa dig i dina gårdar innerlig.
                                         ...

Text: Johan Alfred Eklund 1914, biskop
Musik: Burkhard Waldis 1553, tysk präst,poet och kompositör

Bild:Google