lördag 19 september 2015

Min Frälsare lever ...

Bildresultat för Två vänner i samtal


Psalm 313

Min Frälsare lever, jag vet att han lever,
fast världen har sagt han är död.
Och ingen kan skilja mitt hjärta från honom
ej änglar, demoner och nöd.

Min Frälsare lever, jag vet att han lever.
Jag honom får möta till sist, när jag har lagt av mig
min kropp som en klädnad, befriad från ångest och brist.

Ej så som man råkar en främling på gatan
- nej, så som man ser på en vän, en vän man har drömt om
i nätter och dagar och äntligen finner igen.

Ja, öga mot öga, i klarhet och jubel
och värme och friskhet och glans vi lever med honom
som här vi har anat. Vi lever för alltid som hans.
                                   ...

Text: Britt G Hallqvist 1977
Musik: Lars Moberg 1979, kyrkomusiker, Borlänge

Bild: Google