lördag 24 november 2018

Evig glädje ...

Domsöndagen


"Döden skall inte finnas mer, och ingen sorg och ingen klagan och
ingen smärta skall finnas mer. Ty det som en gång var är borta". Upp 21:4


Kristen tro säger, att livet inte är slut i och med det här jordelivet.
Den jordiska kroppen lämnas en dag, men anden lever vidare 
- i evigheten, hemma hos Gud. Bibeln välkomnar med öppen famn
till det eviga livet, den eviga staden, den eviga glädjen och tacksamheten.


Bön
Gud, du är livets källa, i ditt ljus ser vi ljus.
Vi tackar för hoppet att vid slutet av vår resa få möta dig
ansikte mot ansikte och uppleva hur ditt ansikte lyser
av längtan att ta emot oss i ditt rike Amen


Psalm 311:1
Jag skall gråtande kasta mig ner
på en kust som jag aldrig har sett.
Jag vet ej var jag är, men jag vet
att en boning åt mig är beredd
vid ett hav, i en stad som fanns till,
som fanns till innan städerna fanns,
i ett land som är nytt och före all tid
och där natten har dagarnas glans.
Text: Anders Frostenson