torsdag 5 mars 2015

Öppna mig för din kärlek ...



Bildresultat för Guds kärlek

Psalm 96

Öppna mig för din kärlek. Världen behöver mig.
Världen behöver din kärlek strömmande genom mig.

Forma mig för ditt rike. Uppväck mig, ge mig liv.
Tag mig nu in i din lydnad. Herre, förvandla mig.

Nu till din tjänst, o Herre, ger jag min kropp och själ.
Låt mig ur döden få uppstå. Kristus du livet är.

Omslut mig med din kärlek. Världen behöver mig.
Världen behöver din kärlek strömmande genom mig.

                                     ...

En psalm om Guds kärlek, som är den självutgivande kärleken,
den kärlek som icke söker sitt.
Allt vad en kristen människa äger har hon/han mottagit av Gud,
och ger sedan kärleken vidare till nästan.
Människan är verktyget för Guds kärlek.


Text: Arne H Lindgren 1978, författare, lyriker, Lund
Musik: Roland Forsberg 1978, tonsättare, organist, Stockholm


Bild: Google