fredag 16 oktober 2015

Ett jag, ett du, ett vi ...


Bildresultat för Människors möten

Psalm 599

O, låt ditt rike komma, förnimmas av oss så
som foten känner stigen, där den i mörkret går,
du som gör allting nytt.

Din dag som till mig kommer, låt den få bli en dag,
som vore den på jorden min första, enda dag.
Du som gör allting nytt.

Ge ord som jag ej hörde och ljus som jag ej såg.
Låt det som var förstummat få röst och bli till sång.
Du som gör allting nytt.

Låt mig får möta någon jag alltid gick förbi,
att vi i djupet varsnar ett jag, ett du, ett vi.
Du som gör allting nytt.

Lös oss ur ensamheten, att i varandras liv
vi återfinner livet som det oss gavs av dig.
Du som gör allting nytt.
                                  ...

Text: Anders Frostenson 1969
Musik: Roland Forsberg 1970

Bild: Google