lördag 26 januari 2019

"Bara ett ord..."

Tredje söndagen efter trettondedagen
Officeren vädjade till Jesus: "Säg bara ett ord så blir pojken frisk!" Matt:8:8
Officeren satte inga gränser för Jesu aktoritet och befallningar.
Han har en obegränsad tilltro till styrkan i Jesu ord och öppnar för den.
En total tillit!


Dagens bön
Barmhärtighetens och tröstens Gud,
förbarma dig över vår svaghet,
så att vi får kraft att tro på dina löften
och kan leva trygga under ditt mäktiga beskydd.
Genom din Son Jesus Kristus vår Herre. Amen


Psalm 769:1-2
Gud i dina händer vilar jag i tro,
vilar i din värme och din ro.
Varje brustet hjärta, varje skadad själ
famnar du i nåd och gör den hel.
Nära vill jag leva, nära dig, min Gud,
i din kärlek kan min kärlek gro.


Gud i dina händer vilar jag i bön,
växer glädjens tro och hoppets frön.
Du har oss försonat: Jesu Kristi död
räddar oss till i överflöd.
Nära vill jag leva, nära dig, min Gud,
i din kärlek kan min kärlek gro.
Anna- Maria Kaskinen