onsdag 29 juli 2015

Herre, din dag ...


Bildresultat för sammanträden


Psalm 290

Herre, din dag var också lik en vanlig arbetsdag.
Fast himlens härlighet var din, du levde här som jag.

Du som var timmermannens son och kan min dag förstå,
kom till min arbetsplats och låt oss där tillsammans gå.

Gör all min gärning till en tjänst med liv och mening i.
När mödan tynger ner min kropp, gör mig i anden fri.

Hjälp att jag aldrig glömmer av vad du mig ämnat till.
Låt allt jag säger, gör och är bli präglat som du vill.

Mitt i all omsorg för mitt liv mitt hjärta är hos dig,
och i min vardag glad jag vet att du välsignar mig.

                                  ...

Text: Charles Wesley 1739, engelsk pastor och psalmdiktare
Bearbetad: Arne Widegård 1979, lärare och psalmdiktare, Göteborg
Musik: Bates G Burt 1941, amerikansk präst och tonsättare


Bild: Google